Niemcy: dochodzenie przeciwko polskiemu kierowcy

Niemiecka policja wszczęła dochodzenie przeciwko kierowcy polskiego autobusu, który minionej nocy brał udział w tragicznym wypadku na autostradzie A4 niedaleko Drezna. Zginęło 10 osób, ponad 60 zostało rannych. Kierowca może usłyszeć zarzut nieumyślnego spowodowania śmierci. Lokalne władze podkreślają, że to najtragiczniejszy wypadek drogowy od wielu lat.

Tak wygląda polski autobus po wypadku

Niemieccy śledczy wyjaśniają dlaczego polski autobus, którym podróżowało ponad 60 osób, najechał na tył innego autokaru poruszającego się autostradą A4. W konsekwencji zderzenia, polski autobus przebił barierki ochronne i przejechał na przeciwny pas ruchu, gdzie staranował polski mikrobus. Następnie autobus stoczył się ze skarpy.

Większość pasażerów mikrobusu nie przeżyła zderzenia. Ofiary śmiertelne i dziesiątki rannych są też wśród pasażerów autobusu. Około 40 osób odniosło ciężkie obrażenia. Niemieckie media podają, że kilka jest w stanie zagrażającym życiu.

Policji w Niemczech udało się dotychczas zidentyfikować pięć ofiar śmiertelnych wypadku w udziałem polskich pojazdów pod Dreznem. Są to Polacy – trzech mężczyzn i dwie kobiety.

Badania zwłok pięciu pozostałych osób nadal trwają – podano w komunikacie opublikowanym wieczorem na stronie internetowej saksońskiej policji. Na obecnym etapie nie można powiedzieć, z którego pojazdu pochodzą zmarli – czytamy w informacji prasowej.

Wcześniej podawano, że wśród zmarłych jest siedmioro obywateli Polski, a tożsamość trzech osób nie jest znana.

Do tragicznego wypadku doszło o godz. 1.50 w nocy z piątku na sobotę na autostradzie A4 w okolicy Drezna na terenie kraju związkowego Saksonia.

REKLAMA

Według wcześniejszych doniesień rannych zostało w sumie 69 osób, w tym 65 Polaków. 40 osób odniosło ciężkie obrażenia; 25 osób jest lekko rannych. Cztery osoby zostały już wypisane ze szpitali.

Niemiecka policja zastrzegła, że nie może podać dokładnych danych o stopniu obrażeń poszczególnych pasażerów. Stacja telewizyjna MDR informowała wcześniej, że życie 10 pacjentów jest zagrożone.

Według ambasady RP w Berlinie w sobotę wypisanych zostanie ze szpitali dalszych 15 osób. Podobna liczba opuści lecznice w niedzielę. Według niemieckiej policji rannych przewieziono do trzech szpitali w Dreźnie oraz do klinik w Miśni i Pirnie.

W wypadku uczestniczyły autokary z Polski i Ukrainy oraz polski minibus. Polski autobus uderzył w tył ukraińskiego autokaru, przebijając barierkę zjechał na lewy pas ruchu i zderzył się czołowo z nadjeżdżającym z przeciwnego kierunku polskim minibusem, a następnie stoczył się z 10-metrowego nasypu do rowu. Pojazd przekoziołkował i pozostał na jezdni na lewym boku.

Prokuratura w Dreźnie oraz tamtejsza policja wdrożyły śledztwo przeciwko kierowcy polskiego autokaru. 44-letni mężczyzna podejrzany jest o popełnienie nieumyślnego zabójstwa.

W autokarze ukraińskim lekko ranne zostały cztery osoby. Grupa ukraińskich, rosyjskich i tureckich turystów po kilkugodzinnej przerwie kontynuowała podróż.

Szef straży pożarnej powiedział stacji telewizyjnej MDR, że w ciągu całej swej 36-letniej pracy nie widział tak tragicznego wypadku.

- Autostrada przypomina pobojowisko – na jezdni leżą części pojazdów, bagaż i osobiste przedmioty ofiar wypadku – powiedział.

Polska firma przewozowa Sindbad poinformowała, że w wypadku uczestniczył jej dwupokładowy autokar, który realizował przejazd regularny na trasie z Polski do Niemiec. Firma przewozowa uruchomiła infolinię, która udziela informacji dot. wypadku. Informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 801 22 33 44 oraz +48 77 443 44 44. Autokarem podróżowało 65 pasażerów. Firma Sindbad podaje, że autokar prowadziła doświadczona załoga dwóch kierowców wraz z pilotem. Pojazd miał badania wykonane 8 lipca tego roku, ważne do stycznia 2015 r.

Źródło: IAR, PAP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>